
Tarragona, 14 d’octubre de 2024
El Col·legi Oficial de Farmacèutics de Tarragona (COFT) continua apostant per la formació continuada dels col·legiats, aquest cop, amb el nou curs teòric-pràctic d’elaboració de medicaments personalitzats, que ajuda als farmacèutics a resoldre problemes com les llacunes terapèutiques, desproveïments o la retirada de medicaments fabricats industrialment. Actualment, una de les limitacions principals respecte als medicaments és l'existència d'una única presentació medicamentosa, mentre que el medicament individualitzat permet en tot moment l'adaptació a les necessitats concretes del pacient.
Aquest curs sorgeix per la necessitat que el farmacèutic tingui la capacitat de donar respostes a situacions clíniques reals cada cop més freqüents. L'objectiu d’aquest curs és que els farmacèutics participants adquireixin els coneixements teòrics bàsics i la metodologia pràctica general per elaborar les fórmules magistrals més habituals a l’oficina de farmàcia, sempre subjectes a unes Normes de Correcta Elaboració, i a un estricte control de qualitat de les fórmules i preparats.
Concretament, el curs va dirigit a farmacèutics i farmacèutiques que s’inicien en la pràctica professional de la formulació magistral de medicaments i als que volen actualitzar-se tant de l’àmbit comunitari com hospitalari. Aquesta formació busca estudiar i revisar les formes galèniques i excipients més emprats actualment en la formulació magistral de medicaments, facilitant als farmacèutics l’elecció de l’excipient més adient en cada tractament, tenint en compte les característiques dels principis actius prescrits.
El curs compta ja amb 13 inscrits, que al final d’aquest hauran realitzat un total de 50 hores lectives i està impartit pels següents ponents: Gemma Galofré, farmacèutica i responsable del Centre d’Informació del Medicament del COFT; Ariana Crusellas, farmacèutica i presidenta d’APROFARM (Asociacion Independiente de Farmaceuticos Formuladores), i Marta Martín, farmacèutica especialista en farmàcia hospitalària i coordinadora de qualitat del servei de farmàcia de l’Hospital Joan XXIII de Tarragona.
Un cop superat el curs, els farmacèutics seran acreditats pel Consell Català de Formació Farmacèutica Continuada. El curs s’ha realitzat amb la col·laboració de: Guinama, Fagron, Metapharmaceutical, Acofarma i Fundación Hefame.