
Tarragona, 27 d’octubre de 2025
El Col·legi Oficial de Farmacèutics de Tarragona (COFT) ha reforçat el paper preventiu de la farmàcia en el marc del Trail solidari Lliga’t a la Vida, una iniciativa organitzada per la Lliga Contra el Càncer de les Comarques de Tarragona i Terres de l’Ebre, juntament amb KMXTU, que combina esport, solidaritat i salut.
Coincidint amb la recollida de dorsals, el divendres, 24 d’octubre, a la tarda, el COFT va instal·lar un estand informatiu al pavelló esportiu de Els Pallaresos on diversos farmacèutics voluntaris van oferir als participants preses de tensió arterial mitjançant Farmaserveis, la plataforma de registre assistencial de les farmàcies. Alhora, se’ls va oferir als participants l’opció de consultar aquest seguiment mitjançant l’APP per al pacient, La Meva Farmàcia.
Aquest servei es va completar amb consells personalitzats sobre hàbits de vida saludables, incidint especialment en aspectes com la importància de mantenir una dieta equilibrada, practicar activitat física regular, evitar el consum de tabac i alcohol, i controlar factors de risc com la hipertensió.
Aquesta acció solidària, impulsada en col·laboració amb la Lliga Contra el Càncer, s’emmarca en la voluntat del COFT de fomentar la prevenció i la promoció de la salut. “Els farmacèutics i farmacèutiques són professionals de referència per a la població i jornades com aquesta ens permeten reforçar el nostre compromís amb la prevenció i apropar els serveis de la farmàcia a la ciutadania en espais de gran afluència”, ha destacat el president del COFT, Toni Veciana.
L’activitat va tenir una bona acollida per part dels participants en el Trail Lliga’t a la Vida, molts dels quals van aprofitar l’oportunitat per conèixer millor el seu nivell de pressió arterial i rebre orientació professional sobre com cuidar-se en el dia a dia. Cal recordar que, segons l’Enquesta de Salut de Catalunya (ESCA) 2023, la pressió alta és el principal problema de salut de les persones de 15 anys o més.