La recepta electrònica concertada de MUFACE ja està disponible per als mutualistes de Catalunya

[01-06-2026]

  • Els Col·legis de Farmacèutics de Catalunya han celebrat avui la posada en marxa de la recepta electrònica concertada
  • Catalunya s’uneix a les 15 comunitats i 2 ciutats autònomes on ja està disponible; la recepta electrònica concertada de MUFACE sumarà més de 750.000 beneficiaris
  • Tarragona compta amb 12.805 mutualistes que han escollit l’opció concertada per a la seva assistència a la comunitat autónoma
  • Tarragona, 1 de juny de 2026

    Des d’aquest dilluns, els 85.762 mutualistes de MUFACE a Catalunya, 12.805 dels quals a la província de Tarragona, podran gaudir dels avantatges de la recepta electrònica concertada a les farmàcies de la província.

    A més, en tractar-se d’un sistema interoperable, els beneficiaris podran accedir a la seva medicació des de qualsevol província de la comunitat. També ho podran fer als territoris on ja està activa: 15 comunitats autònomes, que inclouen Aragó, Astúries, Balears, Canàries, Cantàbria, Comunitat Valenciana, Extremadura, Galícia, La Rioja, Múrcia, Navarra, Castella-La Manxa, Castella i Lleó, Comunitat de Madrid i País Basc; i dues ciutats autònomes, Ceuta i Melilla.

    La recepta electrònica concertada: més àgil, segura i traçable

    Els Col·legis de Farmacèutics de Catalunya han celebrat avui la posada en marxa de la recepta electrònica concertada al territori. En aquest sentit, s’han dut a terme quatre actes simbòlics simultanis en una farmàcia comunitària de cadascuna de les quatre províncies catalanes.

    A l’acte de Tarragona hi han assistit la subdelegada del Govern d’Espanya a Tarragona, Elisabet Romero; la directora provincial de MUFACE a Tarragona, Elena Temprano; la

    secretària provincial de MUFACE a Tarragona, M. Belén Ortiz; el president del Col·legi Oficial de Farmacèutics de Tarragona (COFT), Toni Veciana; la secretària del COFT, Èlia Esteve; i la vocal d’Oficina de Farmàcia del COFT, Cristina Guzmán. També hi han assistit representants d’Adeslas, Joan Romaguera i Patricio Oscar Actis; així com d’Asisa, Montserrat Ostos i Joaquim Montolio; mutualistes i representants dels mutualistes.

    Durant la presentació a la farmàcia Maria Font-Quer Pellicer de Tarragona, la subdelegada del Govern d’Espanya a Tarragona, Elisabet Romero, ha destacat que la posada en marxa de la recepta electrònica concertada de MUFACE és una gran notícia: "Estem molt contents de poder estrenar aquest sistema. Com Administració, fem un pas endavant en la modernització i digitalització d’un sistema que reforça la seguretat del pacient i suposa una millora en la prestació farmacèutica".

    La directora provincial de MUFACE a Tarragona, Elena Temprano, ha destacat que "avui és un dia important. Des d’aquest dilluns 1 de juny, 12.805 mutualistes de Tarragona es beneficiaran dels avantatges que aporta la digitalització a la prestació farmacèutica amb la implantació de la recepta electrònica concertada de MUFACE a Catalunya". Temprano ha assenyalat que el nou sistema "millorarà la traçabilitat de la prescripció mèdica, agilitzarà l’accés dels mutualistes als seus tractaments i facilitarà la dispensació a les farmàcies". Així mateix, ha remarcat que suposa "un benefici per al conjunt del sistema sanitari".

    Per la seva banda, el president del Col·legi Oficial de Farmacèutics de Tarragona (COFT), Toni Veciana, ha posat en valor que les 345 farmàcies de la demarcació podran dispensar la medicació prescrita electrònicament als mutualistes de MUFACE que han optat per l’opció concertada. "Amb aquesta implantació, Tarragona i Catalunya se sumen a la resta de farmàcies de l’Estat que ja treballen amb aquest sistema", ha assenyalat. Veciana també ha destacat que "el col·lectiu farmacèutic ha demostrat una vegada més la seva capacitat d’adaptació a la digitalització i aquesta és una mostra més".

    Un treball conjunt que donarà cobertura a 85.000 mutualistes

    La recepta electrònica concertada és una realitat a Catalunya gràcies al treball conjunt de MUFACE i el Consejo General de Colegios Farmacéuticos de España, en col·laboració amb els col·legis farmacèutics, mèdics de Catalunya i entitats sanitàries (Adeslas i Asisa).

    El col·lectiu mutualista adscrit al Servei Provincial de MUFACE a Catalunya que rep assistència sanitària amb entitats asseguradores —opció concertada— està format per 85.762 persones: 65.432 titulars i 20.330 beneficiaris.

    Amb la posada en marxa del Sistema de Recepta Electrònica de MUFACE (SIREM), totes elles poden, des d’aquest dilluns 1 de juny, obtenir els seus medicaments utilitzant només la targeta sanitària de l’entitat a la xarxa de 3.290 farmàcies comunitàries de Catalunya. També obtindran els visats de manera electrònica, de manera que ja no hauran de desplaçar-se presencialment a la seva oficina de MUFACE, excepte en casos puntuals.

    A més, amb Catalunya ja són 16 comunitats i 2 ciutats autònomes els territoris on la recepta electrònica concertada SIREM està activa, arribant a més de 750.000 mutualistes. A mitjans de mes s’hi sumarà Andalusia, completant així el mapa de la recepta electrònica a tot el territori nacional.

     



    Aquest portal web només utilitza cookies pròpies i de tercers amb finalitat tècnica, i no recapta ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu coneixement. No obstant, conté enllaços a llocs web de tercers com polítiques de privacitat alienes a aquesta empresa que vostè podrà decidir si accepta o no quan accedeixi a ells.
    Acceptar tot. Acceptar Rebutjar Més informació aquí